Wednesday 26 April 2017

Pelajar Tahfiz Yang Disebat Warden Di Kaki Meninggal Dunia




JOHOR BAHRU – Pelajar madrasah tahfiz di Kota Tinggi, Mohamad Thaqif Amin Mohd Ghaddafi, 11, disahkan meninggal dunia kira-kira jam 2.05 petang tadi.

Berita kematian itu disahkan bapa mangsa, Mohd Ghaddafi Mat Karim, 43, yang berada bersama keluarga ketika menemani anak lelaki sulungnya itu dengan bacaan doa untuk
kesembuhannya.

Allahyarham pelajar 11 tahun itu sebelum ini menjalani pembedahan memotong kedua-dua belah kakinya akibat jangkitan kuman yang didakwa kesan akibat dipukul pembantu warden.

Kira-kira jam 8 pagi tadi, Mohamad Thaqif Amin dijadualkan melalui proses pembedahan memotong tangan kanannya yang turut dijangkiti kuman sebelum dilaporkan terpaksa
ditangguhkan atas faktor kesihatan jantung.

Dia mengalami kemerosotan kesihatan sejak dibawa keluar dari madrasah tahfiz itu, 31 Mac lalu bukan hanya kehilangan kedua-dua belah kakinya, malah dijangkiti kuman di tangan
kanan, darah beku di tangan kiri selain sebelum ini kegagalan buah pinggang berfungsi berada dalam tahap kritikal yang ditempatkan di Wad Dependensi Tinggi, Hospital Ismail, di sini.

Pagi tadi, pembedahan bagi tangan kanan pelajar madrasah tahfiz di Kota Tinggi yang dijadual dilakukan pagi ini, ditangguhkan.

Ibu saudaranya, Dzuraidah Ahmad, 38, yang memaklumkan penangguhan itu diambil atas faktor keadaan jantung Mohamad Thaqif Amin Mohd Ghaddafi, 11, tidak stabil.

Tangan kanan murid 11 tahun itu dilaporkan dijangkiti kuman menyebabkan doktor di Hospital Sultan Ismail memutuskan untuk memotong tangan kanannya bagi mengelak kuman merebak.

Tangan tersebut sebelum ini telah dibedah namun masih tidak dapat diselamatkan.

Jumaat lalu, Mohamad Thaqif Amin telah  menjalani pembedahan memotong kedua-dua kakinya pada dilaporkan masih kritikal.

Sumber : Sinar Harian




No comments:

Post a Comment

Cikgu Salihin Mahu Lahirkan Grand Master Catur Pertama Malaysia

Pemuda ISMA bersama rombongan agensi lain melawat kediaman Cikgu Salihin BERITA | PEMUDA ISMA MELAWAT KELUARGA JAGUH CILIK CATUR...